Jouw bedrijf kan wel een boost gebruiken qua naamsbekendheid. Ook al werkt mond-op-mond reclame over het algemeen goed, toch is het belangrijk dat je als ondernemer ook zelf initiatief neemt. Een persoonlijke kennismaking vindt men over het algemeen net wat betrouwbaarder overkomen waardoor mensen eerder geneigd zijn producten bij jou af te nemen. Om het nog interessanter te maken kun je jouw bedrijf op een leuke manier presenteren. Hoe je dat doet lees je hier.
Zorg ervoor dat je opvalt
Een beurs is een uitstekende plek om aan je naamsbekendheid te werken. De banden weer aanhalen met bestaande relaties en nieuwe klanten werven. Zorg voor een beursstand die opvalt en goed zichtbaar is. Laat jouw bedrijfslogo- en naam er echt uitspringen zodat beursbezoekers al van verre op jouw onderneming worden geattendeerd. Gebruik opvallende kleuren en een leuke reclameslogan waardoor men niet anders kan dan een bezoekje aan jouw stand te brengen. Zorg dat je een goed verhaal achter de hand hebt waardoor men echt geïnteresseerd raakt in de producten die jouw bedrijf aan de man brengen. Om het geheel een beetje luchtig te houden organiseer je een leuke quiz of interactief spel.
Mooie aanbiedingen
Bij een beurs hoort natuurlijk een mooie aanbieding. Daarmee trek je potentiële nieuwe relaties vaak over de streep. Mensen willen graag iets van je afnemen wanneer er een aantrekkelijke prijs of iets extra’s tegenover staat. Een actie als 2 halen – 1 betalen tijdens een beurs doet het altijd goed. Of je biedt op een volgende order een mooie korting aan. Verzamel contactgegevens en vraag of je bezoekers van jouw beursstand in de toekomst mag benaderen. Geef informatie over je bedrijf mee die ze kunnen delen met anderen en stel een leuk aanbod in het verschiet wanneer ze daarmee een nieuwe relatie aanbrengen.
Geef een blijvende herinnering mee
Bezoekers van een beurs of ander evenement zijn altijd gek op alle dingen die ze gratis krijgen. Laat daarom giveaways bedrukken die passen bij jouw bedrijf. Powerbanks, drinkbekers of andere items bedrukt met jouw bedrijfsnaam zijn altijd oké. Ook bedrukte pennen vallen bij iedereen in de smaak. Wil je nog meer indruk maken waardoor de beursbezoekers jouw bedrijfsnaam goed kunnen onthouden? Laat dan pennen graveren.
Nodig bestaande relaties uit
Wanneer je op een beurs staat is het een goed idee om je huidige, zakelijke relaties hiervoor uit te nodigen. Ze zijn immers zeer belangrijk voor jouw bedrijf. Geef ze toegangskaarten waarvan er ééntje bestemd is voor een door hen uitgekozen introducé. Wellicht is de introducé wel zo onder de indruk van jouw onderneming dat je er een nieuwe relatie aan overhoudt. Niet geschoten is altijd mis!